Aktualijos

Stabiliai FINĖJAS grupei leidžia augti specializacija

2019 06 10

Šaltinis "Verslo Žinios"

Praėjusiais metais daugiau kaip 25 % pajamas auginusi FINĖJAS transporto įmonių grupė panašų augimo tempą demonstruoja keletą pastarųjų metų. 122 mln. Eur apyvartą pasiekusioms grupės bendrovėms stabilumą išlaikyti padeda koncentracija į vieną veiklos sritį ir rinkas, kuriose sukaupta daugiausia patirties.

2018 m. konsoliduotos UAB „Finėjas Group“ pajamos buvo 122,014 mln. Eur, o grynasis pelnas – 7,5 mln. Eur. Užpernai grupės pajamos sudarė 98,075 mln. Eur, o grynasis pelnas siekė 7,09 mln. Eur. Nuosavas grupės vilkikų parkas siekia beveik 1.000, o valdomas – 1.250.

Nori plėstis tvariai

Vaidotas Lenktys, UAB „Finėjas“ generalinis direktorius ir grupės vykdomasis vadovas, teigia, kad stabiliai augti leidžia nuolatinė vilkikų parko plėtra ir koncentracija į Vakarų Europos rinkas. „Be to, mes save laikome gana specializuota transporto kompanija. Mes važiuojame tik vieno tipo transportu, t. y. vilkikas ir tentinė puspriekabė. Neturime nei temperatūrinių puspriekabių, nei cisternų biriems kroviniams. Sprendimą dirbti tik šitaip priėmėme gana anksti“, – kalba p. Lenktys.  Praeityje įmonė bandė dirbti ir su šaldytuvais, ir su priemonėmis biriems kroviniams gabenti, bet greitai to atsisakė. „Kiekvienas iš jų reikalauja tam tikros specifikos, be to, tuomet ir mūsų grupės mastas nebuvo toks kaip dabar. Taigi susifokusavome į tai, kas sekasi geriausiai ir kas yra mūsų organizacijos stiprybė. Sakyčiau, kad jau 10 metų dirbame labai nuosekliai ir nebesimėtome“, – sako FINĖJAS grupės vadovas.
Pastaruosius penkerius metus grupės vilkikų skaičius kasmet auga maždaug 25%, kartu panašiu tempu didėja ir gaunamos pajamos. „Mes neturime tikslo vaikytis kokių nors skaičių, labiau akcentuojame tvarumą. Kai užlipame ant tam tikro laiptelio, pirmiausia turime ant jo išsilaikyti, tada galime galvoti apie lipimą aukščiau. Turbūt galėtume augti ir apie 40%, bet vertiname, kad tai galbūt nebūtų labai stabilus augimas“, – teigia p. Lenktys.
Visos FINĖJAS grupės įmonės dirba tokiu pačiu principu, skiriasi tik jų maršrutų geografija. Tai leidžia išskaidyti rizikas.„Pavyzdžiui, viena įmonė važiuoja į Jungtinę Karalystę, kita nevažiuoja. Ta, kuri važiuoja, vertinama kaip rizikingesnė, todėl draudimas jai brangesnis. Atskiros įmonės tokiu būdu leidžia mažinti kai kuriuos kaštus“, – aiškina p. Lenktys. Pasak jo, šiemet įmonių grupė turėtų išlaikyti panašų augimą.

Įmonė Lenkijoje

Kaip ir didelė dalis kitų didžiųjų Lietuvos transporto įmonių, FINĖJAS praėjusiais metais atidarė bendrovę Lenkijoje. Tokį sprendimą paskatino kelios priežastys – tai prieiga prie platesnių finansavimo ir draudimo šaltinių, pigesnis draudimas, taip pat didelė darbo rinka, kurioje gausu vairuotojų. Labai intensyvios plėtros Lenkijoje „Finėjas Poland“ kol kas nevykdo, iki šių metų pabaigos šioje šalyje planuojama turėti 70–100 vilkikų. „Norime išbandyti visus procesus, pereiti visus kelius. Vis tiek reguliavimo aplinka ir darbo principai yra šiek tiek kitokie. Viskas labai panašu, bet kai pradedi dirbti, atsiranda detalių ir niuansų, kurių negalėjai įvertinti“, – sako bendrovės vadovas. Bendrovėje lietuviams vairuotojams sudarant vis mažesnę dalį, Lenkija atrodo patraukliai, nes joje šių darbuotojų ištekliai daug didesni. Tačiau p. Lenktys teigia, jog dažna nuomonė, kad Lenkijoje lengviau įdarbinti žmones iš trečiųjų šalių, yra mitas. „Skaičiuojant laiką, kurio reikia tokiam darbuotojui įdarbinti, viskas yra lygiai taip pat. Vienur kai kas greičiau, kitur – lėčiau, bet kokio nors pranašumo nė viena šalis čia neturi“, – sako bendrovės vadovas.

Aktyviai investuoja į darbuotojus ir darbo sąlygas

O dėl administracijos darbuotojų, kurių FINĖJAS grupėje yra beveik 300, vadovo teigimu, tenka konkuruoti ne tik su kitomis transporto įmonėmis, bet ir paslaugų centrais. „Darbo rinka ir šiaip yra pakaitusi, o transporto sektorius labai didelis, žmonių, galinčių dirbti transporto vadyboje, paklausa tikrai didelė. Todėl aktyviai investuojame į darbuotojus, darbo sąlygas, aplinką, mikroklimatą, kad atitiktume tą standartą, kurį nustatė visi atėję paslaugų centrai, atnešę modernias vadybos ir personalo sąlygas. Dabar visos įmonės, kurios turi didesnius darbuotojų skaičius, norėdamos būti konkurencingos darbo rinkoje, turi bent jau atitikti tą standartą. Nes žmonės šiandien turi pasirinkimą“, – teigia p. Lenktys.